Klauzula informacyjna RODO* dla Członków Wspólnoty Mieszkaniowej
- Administratorem danych osobowych Członków Wspólnoty Mieszkaniowej jest Wspólnota reprezentowana przez Zarząd Wspólnoty. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, zmodyfikowaniem, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do przetwarzanych danych osobowych.
- W szczególności, umowa zawarta przez Zarząd z Zarządcą, a dotycząca zarządzania nieruchomością Wspólnoty Mieszkaniowej w imieniu Zarządu przez Zarządcę zawiera stosowne zapisy, które gwarantują ochronę danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Kontakt w sprawach dotyczących danych osobowych jest możliwy za pośrednictwem Sławomira Wąsika, mail: iod@bonposesja.pl
- Państwa dane osobowe, w szczególności imię, nazwisko i dane kontaktowe są przetwarzane w celu:
• a) realizacji procesów związanych z uczestnictwem właścicieli we Wspólnocie, m.in. w celu prowadzenia spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
• b) dokonywania rozliczeń z właścicielami, a także prowadzenia rozrachunków i wykazu opłat miesięcznych przy użyciu kartoteki online oraz umożliwienia Państwu korzystania z kartoteki online,
• c) zarządzania nieruchomością wspólną, prowadzenia korespondencji i kontaktowania się z właścicielami lokali,
• d) przygotowania i prowadzenia zebrań właścicieli lokali oraz głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów, również poprzez kartotekę online,
• e) obsługi szkód oraz podejmowania decyzji w indywidualnych sprawach właścicieli,
• f) dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami,
• g) archiwizacji dokumentów.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest: obowiązek prawny ciążący na Administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikający w szczególności z przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, (dotyczy punktów 3. a oraz 3. b) prawnie uzasadniony interes Administratora lub osoby trzeciej (dotyczy punktów od 3. c do 3. g). - Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres przez jaki pozostają Państwo właścicielem lokalu, a następnie – do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub przez okres wynikający z przepisów prawa.
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa lub w ramach umowy powierzenia przetwarzania danych. Wspólnota Mieszkaniowa powierza Zarządcy przetwarzanie danych osobowych na podstawie Umowy powierzenia danych osobowych.
- Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Mają Państwo prawo:
• dostępu do treści danych osobowych oraz ich sprostowania (poprawiania) lub przenoszenia,
• żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
• żądania usunięcia danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów,
• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. - Podanie danych osobowych – w zakresie określonym przez przepisy prawa – jest wymogiem ustawowym.
- Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, w tym profilowaniu.
- RODO – to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.).